1. Kto może wynająć samochód?

Samochód w naszej wypożyczalni może wynająć każda osoba, która ukończyła 21 lat oraz posiada od minimum 12 miesięcy ważne prawo jazdy.

2. Jak mogę zarezerwować auto?

Istnieje kilka sposobów dokonania rezerwacji w naszej wypożyczalni. Mogą Państwo wypełnić formularz rezerwacji dostępny na naszej stronie internetowej w zakładce Rezerwacja. Po wypełnieniu formularza skontaktujemy się z Państwem w celu przedstawienia oferty wynajmu. Mogą Państwo do nas również zadzwonić, wysłać maila albo po prostu odwiedzić osobiście jeden z naszych oddziałów.

3. Jakie dokumenty będą mi potrzebne, abym mógł wynająć samochód?

W celu wynajęcia samochodu potrzebują Państwo prawo jazdy oraz dowód osobisty/paszport.

4. Czym jest depozyt?

Jest to kwota blokowana na Państwa karcie kredytowej na czas wynajmu samochodu. Jej wysokość zależy od wybranej grupy pojazdu. Depozyt jest w całości odblokowywany jeżeli zwrócą Państwo samochód bez żadnych szkód, z ilością paliwa zgadzającą się z początkową. Kwota depozytu odblokowywana jest przez Państwa bank w czasie maksymalnie 14. dni po zakończeniu wynajmu.

5. Czy wypożyczony samochód posiada limit kilometrów?

Większość samochodów z naszej floty nie posiada limitu kilometrów. Obowiązuje on w przypadku aut z silnikiem diesla oraz w sytuacji wyjazdu poza granice Polski. W opisanych przypadkach limit kilometrów wynosi 400 km/doba. Opisywana sytuacja ma zastosowanie w przypadku wynajmu krótkoterminowego, czyli do 1. mies. Dla dłuższych wynajmów przewidziany jest limit kilometrów w wysokości 5000 km/miesiąc. Dla samochodów luksusowych (grupy D1, D2, D3, G, S, H) obowiązuje limit kilometrów 200 km/doba. Jeżeli mają Państwo wątpliwości związane z limitem kilometrów prosimy o bezpośredni kontakt z naszymi oddziałami, gdzie pracownicy odpowiedzią na wszystkie pytania.

6. Czy samochód może prowadzić wyłącznie wynajmujący?

Nie stwarzamy najmniejszych problemów jeżeli chcą Państwo dopisać dodatkowego kierowcę, który będzie miał prawo również prowadzić auto. Co istotne – ta usługa w naszej wypożyczalni jest całkowicie bezpłatna. Prosimy jednak poinformować o tym pracownika wypożyczalni najpóźniej w momencie wynajęcia samochodu. Dodatkowy kierowca musi również okazać swoje prawo jazdy.

7. Gdzie mogę odebrać wynajęty samochód?

Nasze biura znajdują się na lotniskach oraz w centrach miast, jednak staramy się w pełni dostosowywać do Państwa potrzeb dlatego też samochód można odebrać praktycznie wszędzie. Na terenie Poznania oraz Wrocławia samochody podstawiamy bezpłatnie pod wskazany adres. Niekiedy może wiązać się to jednak z dodatkową opłatą, dlatego też prosimy w każdym przypadku o kontakt z naszymi oddziałami.

8. Czy mogę zwrócić auto w innym miejscu niż było wynajmowane?

Oczywiście! W pełni dostosowujemy się do Państwa oczekiwań, z związku z czym istnieje możliwość oddania auta w innym miejscu. W każdym przypadku ustalamy to z Państwem indywidualnie.

9. Co muszę zrobić w przypadku wystąpienia awarii lub kolizji drogowej?

W takim przypadku prosimy zachować spokój i skontaktować się z naszym oddziałem. Jeżeli wzięli Państwo udział w kolizji drogowej muszą Państwo również wezwać na miejsce zdarzenia policję.

10. Czy mogę wyjechać samochodem do innych krajów Unii Europejskiej?

Oczywiście. Prosimy jednak poinformować nas o takich zamiarach jeszcze przed wynajmem. Wynika to z konieczności rozszerzenia ubezpieczenia assistance o wyjazd za granicę. Usługa ta powoduje jednorazowe naliczenie opłaty w wysokości 100 zł netto.

11. Uszkodziłem samochód – co stanie się z moim depozytem?

Kwota depozytu jest częściowo, bądź też w całości pobierana na poczet naprawienia powstałych szkód. Istotną informacją jest to, iż odpowiadają Państwo wyłącznie kwotą depozytu niezależnie od tego co się Państwu przytrafiło. Nie tracą Państwo kwoty depozytu w przypadku likwidacji szkody z OC sprawcy. W momencie gdy nie są Państwo sprawcami kolizji i na miejscu zdarzenia policja sporządziła oświadczenie drogowe z wyszczególnionym sprawcą - nie stracą Państwo depozytu.

12. Czy do kwoty wynajmu dochodzą jakieś dodatkowe koszty?

Nie. Zarówno na drodze oraz w procesie wynajmu najważniejsze jest dla nas poczucie bezpieczeństwa naszych klientów. Nie ukrywamy żadnych dodatkowych opłat przygotowawczych, za kolejnego kierowcę itp. Opłata za wynajem może jednak wzrosnąć jeśli zdecydują się Państwo na wypożyczenie np. nawigacji GPS, fotelika dla dziecka, wyjazd za granicę czy też wykupienie dodatkowego ubezpieczenia.

13. Czy mogę za darmo anulować lub zmienić swoją rezerwację?

Oczywiście – prosimy tylko o możliwie jak najwcześniejszą informację na ten temat.

14. Czy mogę sprawdzić stan pojazdu przed wynajmem?

Tak – w momencie wynajmowania samochodu zachęcamy do dokonania dokładnych oględzin pojazdu. Pracownik naszej wypożyczalni zaznaczy w umowie ewentualne rysy i usterki, za które nie będą Państwo odpowiedzialni przy zdawaniu auta.

15. W jakim stanie powinienem zwrócić samochód?

Auto powinno być zatankowane do pełna, czyli do takiego samego stanu w jakim otrzymują Państwo pojazd. W momencie odbioru samochodu wraz z pracownikiem naszej wypożyczalni dokonają Państwo oględzin pojazdu. Jeżeli stan auta nie budzi zastrzeżeń depozyt zostanie w całości zwrócony.

16. Czy mogę przedłużyć wynajem?

Najczęściej jest to możliwe, jednak prosimy o kontakt z pracownikiem naszej wypożyczalni czy w tym konkretnym przypadku mogą Państwo dłużej cieszyć się komfortowym użytkowaniem naszego pojazdu. Dodatkowej płatności mogą Państwo dokonać odwiedzając nasz oddział, bądź też dokonując przelewu.

17. Czy do wynajęcia samochodu potrzebna jest karta kredytowa?

Jest ona wymagana w przypadku:

  • wynajęcia samochodu mającego poruszać się po terenie Unii Europejskiej,
  • wynajęcia samochodu z grupy Premium, bądź wyższej,
  • wynajęcia samochodu bez wcześniejszej rezerwacji.

Jeżeli wynajmują Państwo samochód z dużym wyprzedzeniem i jest to auto należące do niższych grup – karta kredytowa nie jest konieczna.

18. Czy muszę umyć auto przed oddaniem pojazdu?

Nie – przy zwrocie jednym warunkiem jest zatankowanie samochodu do pełna. Nie muszą Państwo myć pojazdu, jednak gdy samochód jest znacznie zabrudzony jego oględziny nie są możliwe. W takim przypadku godzą się Państwo na dokonanie oględzin w ciągu doby od oddania auta, wyłącznie przez pracownika naszej wypożyczalni.

19. Czy możliwe jest wykupienie pełnego ubezpieczenie pojazdu, bez udziału własnego?

Jak najbardziej istnieje taka możliwość – należy o tym poinformować obsługę w momencie przeprowadzania wyceny wynajmu pojazdu.

20. Czy mogę wypożyczyć auto jeśli nie mam przy sobie prawa jazdy oraz dowodu osobistego/paszportu?

Niestety nie ma takiej możliwości.

21. Czy w czasie wynajmu samochodu muszę przeprowadzać jakieś czynności serwisowe?

Wszystkie nasze samochody są regularnie serwisowane oraz każdorazowo sprawdzane przed wynajmami, co gwarantuje Państwu spokojną jazdę. Prosimy jednak o zwracanie uwagi na sygnalizacje wszelkich kontrolek na desce rozdzielczej oraz reagowanie na nie. W przypadku dłuższych wynajmów naturalnie pojawią się potrzeby np. wyrównania ciśnienia opon oraz dolania płynu do spryskiwaczy.

22. Co w przypadku opłat za autostrady, otrzymania kary za wykroczenie drogowe, bądź też parkowanie?

Za tego typu opłaty odpowiada wynajmujący.